piątek, 4 września 2015

Zdrowy/dietetyczny budyń czekoladowy! (wegański)


Pyszny, czekoladowy budyń, a na dodatek zdrowy :) Możemy się nim zajadać bez najmniejszych wyrzutów sumienia. Swoją słodycz czerpie z suszonych daktyli, a aksamitną konsystencję dzięki kaszy jaglanej. Smakuje świetnie na gorąco i na zimno. 

Składniki na budyń (4-5 porcji):
3 szklanki mleka roślinnego
30 malych daktyli
1/2 szklanki kaszy jaglanej
2 łyżki kakao
pół tabliczki gorzkiej czekolady (opcjonalnie- ja nie dodawałam tym razem)

1. Kasze i daktyle gotujemy w mleku przez ok. 20 minut, aż będzie miękka. Dodajemy posiekaną czekoladę i kakao, mieszamy dokładnie, a kiedy się rozpuści blendujemy krem na aksamitną masę. Zajmie to pare minut.
2. Gorący krem wykładamy do pucharków lub szklanek. Po ostudzeniu przechowujemy w lodówce. Dekorujemy ulubionymi owocami- u mnie borówki i płatki kokosowe. 



4 komentarze:

  1. jaglane budynie to zdecydowanie mój nr 1 wśród deserów!

    OdpowiedzUsuń
  2. Pyszne tylko strasznie długo blendowałam
    pozdrawiam Ania

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To normalne, ja też się sporo namęczę zanim zblenduje porządnie budyń na aksamitną konsystencję, chyba to kwestia dobrego blendera :)

      Usuń